Poprawa wydajności sklepu DeeZee
53% lepsza responsywność i 20% wyższe pozycje - jak Hatimeria zwiększyła wydajność DeeZee w ciągu 6 miesięcy
O kliencie
Nasz klient to marka: DeeZee
DeeZee powstało w 2004 roku. To marka stworzona przez Dominikę Żak dla kobiet. Od 2004 roku DeeZee to także prężnie rozwijająca się platforma multibrandingowa. To także ogromna społeczność w mediach społecznościowych z zasięgiem ponad 2 milionów obserwujących.
DeeZee to jedna z najpopularniejszych marek modowych w Polsce, uwielbiana za modny i przystępny cenowo styl. Wraz z rozwojem marki, DeeZee zdało sobie sprawę, że ich sklep internetowy wymaga pewnych ulepszeń. DeeZee potrzebowało wydajnej, skalowalnej platformy e-commerce, aby skutecznie obsługiwać wzrost ruchu i poprawić konwersję klientów. Aby osiągnąć te cele, zdecydowali się na współpracę z Hatimerią.
Wyzwania
DeeZee postawiło sobie kluczowe cele biznesowe:
- Poprawa widoczności w wyszukiwarkach w celu zwiększenia ruchu organicznego
- Zoptymalizowanie współczynników konwersji w celu maksymalizacji przychodów
- Zaliczenie wskaźników Core Web Vitals jako kluczowy element strategii, niezbędny dla poprawy doświadczeń użytkowników i wydajności strony.
W branży e-commerce, gdzie doświadczenie użytkownika jest kluczem do sukcesu sklepu internetowego, witryna nie tylko musiała dobrze wyglądać, ale także działać płynnie. Wyzwaniem było przyciągnięcie większej liczby klientów i zapewnienie, że użytkownicy tańszych urządzeń będą mieli równie dobre doświadczenia jak inni. Końcowym efektem było zwiększenie wskaźników konwersji.
Czym są Core Web Vitals?
Core Web Vitals to zestaw metryk wprowadzonych przez Google w celu pomiaru jakości doświadczeń użytkownika na Twojej stronie internetowej, w tym:
-LCP (Largest Contentful Paint): Szybkie ładowanie treści pomaga ludziom pozostać na Twojej stronie.
-INP (Interaction to Next Paint): Szybka reakcja sprawia, że strona jest bardziej przyjazna dla użytkownika.
-CLS (Cumulative Layout Shift): Stabilne elementy wizualne zapobiegają przeskakiwaniu elementów ekranu.
Optymalizacja tych metryk przekłada się na większy ruch, kliknięcia i wzrost przychodów!
Dla porównania Core Web Vitals konkurencji:
DeeZee UX score: 94% - najlepszy wynik wśród firm konkurencyjnych
LCP - najlepszy wynik wśród firm konkurencyjnych
INP - najlepszy wynik wśród firm konkurencyjnych
CLS - drugi wynik wśród firm konkurencyjnych
Kroki do skutecznej optymalizacji sklepów internetowych w modelu SaaS
- Współpracujemy z zespołami UX, Marketingu, Designu, technicznymi i dostawcami SaaS, żeby szybko poprawić wydajność strony.
- Hatimeria, jako autoryzowany partner AtomStore, Shopify, oferuje stałą optymalizację sklepu nawet w modelu SaaS.
- Regularnie sprawdzamy wyniki i wdrażamy proste, tanie rozwiązania (quick wins), co daje szybki zwrot z inwestycji.
- Dbamy o zminimalizowanie kosztów i zmaksymalizowanie efektów.
- Hatimeria bierze pełną odpowiedzialność za cały proces, więc masz pewność, że osiągniemy oczekiwane rezultaty.
- Konkretne korzyści: Hatimeria osiągnęła znaczącą poprawę, angażując deweloperów łącznie przez mniej niż 50 godzin – szybkie efekty przy niskim koszcie.
Nasza praca
Hatimeria przeprowadziła szereg działań dla DeeZee w zakresie optymalizacji wydajności strony internetowej oraz wsparcia technicznego.
Najważniejsze z nich to:
- Konfiguracja narzędzi analitycznych i raportujących (GTM i GA4)
- Szkolenie dla deweloperów w zakresie identyfikacji i priorytetyzacji problemów z wydajnością
- Segmentacja użytkowników według wydajności urządzenia
- Testy A/B pod kątem wpływu na wydajność skryptów stron trzecich (np. Clarity, Hotjar)
- Analiza, prezentacja oraz nadzór nad wdrożeniem poprawek
- Wprowadzenie miesięcznego raportu z kluczowymi wskaźnikami biznesowymi, takimi jak:
a) Ruch organiczny b) Konwersja na słabszych urządzeniach mobile c) Korelacja wydajności strony z wynikami
- Wsparcie w systemowym rozwiązywaniu problemów wydajnościowych
- Hatimeria była odpowiedzialna za zadania operacyjne i technologiczne. Oferowała wsparcie analityczne i wdrażała optymalizacje technologiczne. Celem działań była poprawa wydajności i funkcjonalności.
Zaliczenie metryk Core Web Vitals:
Żródło: RUMvision
Nasze wyniki po 6 miesiącach współpracy:
Od czasu wprowadzenia tych ulepszeń i optymalizacji, DeeZee odnotowało stały wzrost ruchu i zaangażowania. Więcej osób odwiedza witrynę, zostaje na niej dłużej, a co najważniejsze, dokonuje zakupów.
Sklep DeeZee jest teraz szybszy i łatwiejszy w nawigacji.
Najważniejsze rezultaty DeeZee:
- 20% wyższe średnie pozycje w Google rok do roku dla DeeZee
- Witryna spełnia teraz wymagania Core Web Vitals (zaliczenie wskaźników CWV) znacznie poprawiając komfort użytkowania:
- LCP poprawił się o 34%, spadając z 2,42 sekundy do 1,6 sekundy, co oznacza szybsze ładowanie kluczowych elementów strony.
- INP spadł o 53%, z 423 ms do 200 ms, zapewniając lepszą responsywność.
- CLS poprawił się aż o 96%, spadając z 0,46 do 0,02, eliminując przesunięcia elementów i zapewniając stabilność wizualną.
- INP spadł o 53%, z 423 ms do 200 ms, zapewniając lepszą responsywność.
- LCP poprawił się o 34%, spadając z 2,42 sekundy do 1,6 sekundy, co oznacza szybsze ładowanie kluczowych elementów strony.
- Witryna spełnia teraz wymagania Core Web Vitals (zaliczenie wskaźników CWV) znacznie poprawiając komfort użytkowania:
Opinia Klienta
Współpraca z Hatimerią przyniosła szybkie i zauważalne efekty w optymalizacji strony marki DeeZee.
CEO
Maciej Marchwicki
"Dla DeeZee kluczowym osiągnięciem było zaliczenie wskaźników Core Web Vitals, co poprawiło wyniki SEO i doświadczenie użytkownika. Ponadto wskaźnik INP spadł o 53%, zapewniając znacznie lepszą responsywność witryny. Hatimeria skutecznie zwiększyła wydajność naszej strony internetowej w krótkim czasie."