Eyerim - Od startupu do lidera e-commerce

Jak Hatimeria zwiększyła konwersję sklepu online o 30%.

O firmie

Eyerim.com to lider w branży sprzedaży okularów w 14 krajach. W swoim asortymencie posiada ponad 75 marek i jest odwiedzany przez ponad 500 000 użytkowników miesięcznie.

Zespół Eyerim podjął współpracę z Hatimerią w celu podniesienia jakości swojego rozwiązania e-commerce. Poprzez przyspieszenie strony, ulepszenie interfejsu użytkownika (UI) oraz doświadczenia użytkownika (UX), firma skupiła się na zapewnieniu jeszcze lepszej obsługi swoich ponad 500 000 użytkowników miesięcznie.

Na początku 2019 roku rozpoczęła się trzecia runda zbierania funduszy przez eyerim, w ramach której pozyskała 1,5 miliona euro inwestycji! Zwiększyło to wartość e-sklepu eyerim do ponad 10 milionów euro.

Inwestorami, którzy wzięli udział w projekcie, byli 3TS Capital Partners, grupa, która była kluczowym partnerem eyerim i niesamowitym źródłem know-how w zakresie e-commerce od 2017 roku; oraz najnowsi inwestorzy z Polski: Inovo Ventures Partners, wspierający wyjątkowe startupy z Europy Środkowo-Wschodniej w osiąganiu globalnego “boomu“.

Źródło: Eyerim.com Inwestorzy {size: md}

Case study grid item imageCase study grid item image

Proces UX

Przed rozpoczęciem prac przygotowaliśmy wstępny plan działania

  • 1
    Badania
  • 2
    Analiza danych
  • 3
    Zdefiniowanie problemów
  • 4
    Zaproponowanie rozwiązań

Badania

W pierwszym kroku Hatimeria skupiła się na analizie bezpośrednich konkurentów online naszego klienta - podobnych sklepów internetowych. Zdiagnozowaliśmy ich wydajność w obszarach UI, UX i przepływu użytkowników na komputerach stacjonarnych i urządzeniach mobilnych.

Analiza danych

Następnie przeanalizowaliśmy wszelkiego rodzaju dane związane z użytkownikami, sposobem, w jaki poruszają się po stronie, biorąc również pod uwagę sposób, w jaki poruszają się na komputerach stacjonarnych i urządzeniach mobilnych.

Do przeprowadzenia analizy wykorzystaliśmy cztery narzędzia. Tools Na podstawie danych jakościowych uzyskanych z Hotjar mogliśmy dowiedzieć się, gdzie użytkownicy napotykają problemy wynikające ze źle przygotowanego interfejsu lub o błędach programistycznych, które uniemożliwiały dostęp do koszyka. Hotjar pozwolił nam również przejrzeć typowe zachowania użytkowników.

Dane ilościowe dostarczone przez Google Analytics pozwoliły nam określić współczynnik odrzuceń i uzyskać informacje na temat urządzeń używanych do przeglądania produktów na eyerim.com. Dostarczył również bardzo pomocnych danych demograficznych.

Inżynierowie QA Hatimerii monitorowali również podstawowe, korzystając z NewRelic i Google Analytics. Zestawienie zebranych przez nich danych z wnioskami zespołu UX pozwoliło nam przygotować plan i ustalić priorytety.

Proces UX

Przed rozpoczęciem prac przygotowaliśmy wstępny plan działania.

  • 1
    UX I UI
  • 2
    Persona
  • 3
    DevOps
  • 4
    Testowanie

Persona

Chcieliśmy dowiedzieć się, jacy użytkownicy odwiedzają naszą stronę. Dlatego zdecydowaliśmy się na zbudowanie persony - fikcyjnej postaci, która reprezentuje typ użytkownika. Pomogło nam to odzwierciedlić i zrozumieć działania prawdziwych użytkowników. Byliśmy w stanie zdefiniować proto-personę w krótkim czasie dzięki klientowi, który dostarczył nam szeroki zakres danych analitycznych i podzielił się swoją opinią.

Marika

Marika

Przedział wiekowy: 18-24 (głównie kobiety)
Motywatory do zakupu:
Rabaty, Darmowa wysyłka, Czas zwrotu
Czego szuka:
Nowoczesnych okularów przeciwsłonecznych, Dobrze wyglądających okularów korekcyjnych
Kira/Stan

Kira/Stan

Przedział wiekowy: 25-34 (kobiety i mężczyźni)
Motywatory do zakupu:
Unikalne okulary, Darmowa wysyłka
Czego szukają:
Nowoczesne okulary przeciwsłoneczne, Okulary korekcyjne

Andil

Przedział wiekowy: 35-44 (głównie mężczyźni)
Motywatory do zakupu:
Zaufany sklep, Czas zwrotu
Czego szuka:
Nietypowe okulary przeciwsłoneczne, Eleganckie okulary korekcyjne
Teaser Image

UX & UI Design

Na początku pracy nad UX zebraliśmy wszystkie problemy w jednym dokumencie i podzieliliśmy je na zadania. Aby zapewnić efektywność, zdecydowaliśmy się na priorytetyzację zadań przy użyciu metody MoScoW.
Screenshot BeforeScreenshot After
Screenshot BeforeScreenshot After
Screenshot AfterScreenshot Before
Teaser Image

Moment, w którym wdrożyliśmy usprawnienia

Jak widać na wykresach z New Relic, poprawiliśmy wcześniej zmienną odpowiedź serwera i odesłanie do użytkownika z 800-1000 ms do 250-300 ms.
Teaser Image

Czas transakcji/wydajność

Jak widać na wykresie, zredukowaliśmy czas odpowiedzi serwera.

Wnioski

Współpraca z Hatimerią odegrała kluczową rolę w przekształceniu Eyerim.com ze startupu w lidera branży e-commerce okularów.

Pod czujnym okiem Hatimerii zidentyfikowano kluczowe problemy użytkowników, takie jak nieintuicyjne filtry i długi czas ładowania strony, a następnie skutecznie je rozwiązano. Wdrożone rozwiązania przyniosły imponujący wzrost konwersji o 30%, co było wynikiem skrócenia czasu ładowania strony.

Czy chciałbyś stworzyć podobny projekt e-commerce z Hatimerią?